نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ طرح گازرسانی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۷۹۴۱۹
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰۰ طرح گازرسانی در خراسان رضوی
آیین بهره‌برداری یا شروع عملیات اجرایی هزار طرح گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی خراسان‌رضوی با اعتبار ۴۹۱۰ میلیارد ریال با حضور استاندار آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ به نقل از ایرنا، آیین بهره‌برداری یا شروع عملیات اجرایی هزار طرح گازرسانی روستایی و واحد‌های تولیدی خراسان‌رضوی با اعتبار ۴۹۱۰ میلیارد ریال با حضور استاندار آغاز شد.


استاندار خراسان رضوی در این مراسم که به‌صورت متمرکز در روستای کلاته‌منار بخش رضویه برگزار شد، گفت: یکی از اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامی در خدمت به مردم، نهضت گازرسانی است که هم اکنون در خراسان رضوی ۵/۹۵ درصد از روستا‌ها و صددرصد شهر‌های واجد شرایط به شبکه سراسری گاز متصل شده اند و اکنون مطالعات لازم برای گازرسانی به منطقه مرزی باجگیران نیز در حال انجام است.


محمدصادق معتمدیان افزود: با همه محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، کار خدمت‌رسانی به مناطق مرزی روستایی کم برخوردار در هیچ دولتی متوقف نشده است؛ رساندن آب و برق، ساخت جاده، خانه بهداشت و برقراری ارتباطات نشانگر رویکرد نظام به مناطق روستایی است و وظیفه همه ما فراهم کردن امکانات در روستا‌ها برای ماندگاری جمعیت تولید کننده در روستاست.


وی ادامه داد: از اقدامات ما در روستاها، توجه به راه‌های روستایی است که با برنامه‌ریزی و بسیج همه امکانات توجه ویژه‌ای به راه‌های استان شده است و طرح‌های این بخش با سرعت بیشتری به سرانجام می‌رسد.


استاندار خراسان‌رضوی گفت: شرکت گاز استان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و از نظر طول شبکه‌گذاری و ضریب نفوذ گازرسانی و تعداد مشترکان روستایی رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.
نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در ۵ سال بیش از ۲۰۰ روستای فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه از شبکه گاز طبیعی برخوردار شده اند.


سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: در عملیات گازرسانی به منطقه دهستان پایین ولایت برای هر علمک ۳۰۰ میلیون ریال برای هر خانوار از اعتبارات وزارت نفت پرداخت می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است.


وی ابراز امیدواری کرد که حداکثر در ۲ سال آینده اجرای طرح‌های گازرسانی در این شهرستان به مرحله بهره برداری برسد.

خراسان‌رضوی رتبه نخست روستا‌های دارای گاز کشور را در اختیار دارد

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز گفت: هم اینک به ۲۴۵۱ روستای استان با ۵۶۰ هزار خانوار گازرسانی شده است و این استان از نظر تعداد خانوار‌های بهره‌مند از نعمت گاز رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.


حسن افتخاری با بیان اینکه بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای اقتصاد، سرانه گازرسانی برای هر خانوار روستایی ۱۲۰میلیون تا ۲۴۰میلیون ریال است، افزود: به مناسبت هفته دولت عملیات بهره برداری از گازرسانی به ۷۶ روستا با ۸۹۳۰ خانوار و ۳۲۰ واحد صنعتی آغاز شد؛ همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به ۵۴۵ واحد تولیدی و صنعتی و ۵۹ روستا با ۴۲۳۵ خانوار کلنگ زنی شد که امیدواریم این عملیات در یک تا یک‌سال‌ونیم آینده به پایان برسد.


وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها ضریب نفوذ گازرسانی روستایی از ۵/۹۵ درصد برای روستا‌های واجد شرایط به صددرصد و در مجموع روستا‌های واجد و غیرواجد شرایط به ۹۸درصد می‌رسد.


افتخاری افزود: اکنون ۲۵۰ روستای بیش از ۲۰ خانوار هم هستند که به دلیل پراکندگی یا زیادبودن هزینه سرانه گازرسانی هنوز گازرسانی نشده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->